Як правильно користуватися щоденником: 5 правил бувалих

Як правильно користуватися щоденником: 5 правил бувалих



Про існування щоденників знають всі, про те, як правильно користуватися щоденником, як правильно вести щоденник, щоб він перетворився з купи паперу в потужного мотиватора, знають одиниці. Розкриємо кілька секретів, як правильно працювати зі щоденником.

1.     Перед сном або спочатку нового дня приділяйте 15 хвилин часу на прописання планів на день. Ці 15 хвилин врятують Вам кілька годин на добу. Адже як часто ми кидаємося від одного завдання до іншого «не придумав за що вхопитися»? Знайомий стан? А стан вичавлений і знесилений, коли і «нічого не зробив і втомився»? Це теж трапляється з Вами? Тоді ОБОВ'ЯЗКОВО кожен день записуємо плани на день, поки це не стане звичкою.

2.    Як правильно заповнювати щоденник? Які справи сюди вписувати? Список завдань на день повинен бути максимально повним, але не до фанатизму. Краще вписувати завдання, які не є Вашими рутинними, і є для Вас метою, якої Ви хочете досягти. Або ж це може бути і рутинна дія, але яка є вагомою. Наприклад «почистити зуби», внесли б Ви цей в пункт в свій щоденник? ... не думаю. А ось зробити ранкову зарядку / йогу, на мій погляд, цілком має місце бути, навіть якщо це щоденні заняття. Чому так? Тому що почистити зуби людина в сучасному світі навряд чи упустить, а ось полінуватися зробити зарядку цілком можливо. Запис же в щоденнику, надає події значимість, ця обіцянка самому собі виконати задумане.

3. Коли всі завдання внесені в список поряд з кожним проставте оцінку значущості. Шкалу можна вибрати будь-яку, зручну Вам для сприйняття, але я рекомендувала б скористатися системою Ейзенхауера, де є всього 4 пункти важливості справ:

  •    1 місце: важливі і термінові
  •    2 місце: важливі, але не дуже термінові (наприклад, зробити презентацію, написати дипломну роботу, побудувати будинок, посадити дерево, виростити сина)
  •    3 місце: не дуже важливі, але термінові (допомогти другу з переїздом, зробити домашнє завдання з англійської)
  •    4 місце: не термінові і не важливі (погортати сторінки всіх однокласників в соціальних мережах)

До речі, якщо у Вас є справи з відміткою 1, це не дуже добре. Це означає, що є серйозний пролом в плануванні. В ідеалі час має бути розподілено таким чином, щоб все встигати, і не залишати важливі і термінові справи на останній момент, тому що це загрожує перевантаженням нервової системи і збоями в її роботі, а це зовсім не те, до чого ми прагнемо, справді? Виконуйте завдання, починаючи з найвищого пріоритету, і закінчуючи найнижчим, і продуктивність Вашого дня зросте в рази!

4.    Обов'язково залишайте час (1-1,5 години) в дні для незапланованих справ. Раптом подзвонить подруга, якій потрібно буде терміново зустрітися, або на роботі потрібно вирішити завдання, яке не входило у Ваші плани на цей день. Щоб це не вибивало Вас з колії, дозволяйте життю вносити імпровізацію в Ваші плани.

5.    Викреслюйте ті справи, які зробили. Це дуже важливо. Так Ви візуально оціните, як багато завдань Ви виконали. Таке викреслювання впливає заспокійливо на нервову систему, тому що дає відчуття контролю над ситуацією та підсилює віру у власні сили. Пункти зі списку, які не вдалося виконати, переносите на наступний день. Якщо день у день Ви переносите пункт, що не виконуєте, наприклад «піти на курси китайської мови», «побарабанити на там-тамі», «взяти котика з притулку» і інше, але не йдете, значить, Ви цього не хочете, тому перестаньте займатися самообманом і викресліть цей пункт з щоденника. Можете вписати його пізніше, коли бажання зміцніє, і коли цей пункт більше двох тижнів не буде переноситися з плану одного дня в план наступного.

Як бачите, правильно вести щоденник не так вже й складно. Головне, не зупиняйтеся! Вчіться планувати! Беріть відповідальність за свій день у власні руки, а не віддавайте обставинам!

 

Час роботи: пн-нд 9:00 - 19:00, без вихідних
Прапор України Працюємо у воєнний час!
Телефонуйте: 0 800 75-60-09 (безкоштовно)
0 Інтернет магазин канцтоварів - Віват, канцелярія!